SalesHelin tarina

Home / SalesHelin tarina


SalesHelin Tarina 

SalesHelin uudistetuista kotisivuista haluan aluksi kiittää erityisesti tytärtäni kauppatieteiden maisteri Victoria Karhulahtea. Teimme yhdessä nettisivut, mikä oli ehkä viimeinen isän ja  tyttären yhteistyöprojekti – Victoria aloitti juuri uudessa työssä.  Lisäksi haluan kiittää nuorta taideopiskelijalahjakkuutta Iiris Halmetta ikoneista ja kuvatuotannosta. Halusin tehdä tämän tarinan nuorten kanssa, koska heissä on Suomen tulevaisuus. Kotisivujen etusivun kuvasta  haluan kiittää vuorikiipeilijä, ex-partneriani Veikka Gustafssonia, johon on 15 vuoden aikana syntynyt veljellinen toveruus. Veikka vei SalesHelin lipun yhden maailman vaarallisimman vuoren Annapurnan huipulle 12.5.2005. Sitten varsinaiseen SalesHelin tarinaan.

SalesHeli on toiminut myynnin johtamisen ja myynnin ammattilaisten kehityskumppanina vuodesta 2004. SalesHelin perustivat vuorikiipeilijä Veikka Gustafsson, mainonnan ja markkinoinnin ammattilainen Markku Issakainen ja myynnin johtamiseen erikoistunut Reijo Karhulahti.

Perustajista Reijo on edelleen mukana yhtiössä ja  on yrityksen toimitusjohtaja. SalesHelin nimi tulee siitä, että yritys toimi nimensä mukaisesti ”myynnin MediHelinä”.  SalesHelissä on tehty kriisiyritysten turnaroundia puolet koko yrityksen elinajasta. Reijo on sertifioitunut turnaround management konsultti ja toiminut Turnaround Management Consulting yhdistyksen hallituksessa kehittämässä kriisiyritysten elvytysosaamista ja menetelmiä. Myyntiä lisäävät markkinointi-iskut olivat myös osa työtämme.

Olemme konsultoineet myynnin kasvattamisessa yli 200 kotimaista ja ulkomaista eri toimialojen yritystä.  Asiakassuhteistamme on kehittynyt pitkäaikaisia liike- ja henkilösuhteita.

Vuodesta 2014 alkaen päätimme keskittyä uusmyynnin konsultointiin. Uusmyyntiin keskittyminen tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Uusmyynti on yleensä yrityksen vaikein ja kallein kaupallinen toiminto. Suomessa uusasiakashankintaan keskittyneitä myyjiä ei arvosteta. Lisäksi uusmyyntiin laitetaan yleensä “juniorimyyjät”. Haluamme muuttaa maailmaa ja olla mukana nostamassa suomalaista uusmyyntiä maailman kärkeen. Uskomme, että uusmyyntitaidoista on Suomelle enemmän hyötyä kuin keihäs- tai mäkihyppylajien olympiakullasta.  Tavoitteemme on olla vahvan suomalaisen uusmyyntikulttuurin rakentaja, jossa uskomme pystyvämme tarjoamaan parhaimman tuotoksen myös asiakkaillemme. Ydinkärkinämme ovat uusmyynnin vahva johtaminen, osaaminen, innostunut tekeminen ja menestystä tukevat digitaaliset työkalut.

Meillä on avattu Sales Management Clinic ensimmäisenä Pohjoismaissa, jossa hyödynnämme myynnin johtamisessa neurotieteellisiä ja psyykkisen valmennuksen metodeja, itsereflektoivia johdon, myynnin johdon, myyjien ja asiakaspalvelun auditointeja ja mittareita. Kehittämämme Sales Management Clinic -konsepti tarjoaa valmennusmetodeja aivoja ja luontaista suorituskykyä kunnioittavan, tehokkaan myyntiorganisaation ja johtoryhmän rakentamiseksi.

Kun on tarve parantaa uusmyynnin tekemisen tahtia, tehoa ja laatua tai yksinkertaisesti saada uusia asiakkaita, olemme varmasti hyvä kumppanivalinta.

Espoon Tapiolassa 20.12.2015

Reijo Karhulahti, SalesHelin perustaja ja toimitusjohtaja